College ZUYD2024
Brand design

A dynamic and inclusive brand

At College ZUYD, there is space for everyone, and everyone is equal. The new logo emphasizes the importance of equality. Instead of a single logo, the school has four, all equal in meaning and use. While the letter width varies, the overall logo width remains the same across all versions. By frequently alternating between the different logos, the concept of inclusion is reinforced.

The new color palette of College ZUYD gives the visual identity a fresh and modern feel. By always using at least two colors in combination with a lively interplay of lines, a dynamic style emerges. The lines refer to the markings on a gymnastics floor—a nod to a school that is always in motion with its education.


website




●    Brand design
@ Vandenberg
Concept & design: Jonathan van Loon
Copywriting: Vandenberg
Photography: Kevin Canales






Interested in working with me?

Contact




●    NL
Een dynamische en inclusieve huisstijl

Op College ZUYD is er plek voor iedereen en is iedereen gelijk. Het nieuwe logo onderstreept het belang van gelijkheid. De school heeft niet één, maar vier logo’s die in betekenis en gebruik volledig gelijkwaardig zijn. De letterbreedte verschilt, de logobreedte van de vier varianten is altijd gelijk. Door veel te variëren tussen de verschillende logo’s wordt het begrip inclusie kracht bijgezet.

Het nieuwe kleurenpalet van College ZUYD maakt de huisstijl fris en modern. Door altijd tenminste twee kleuren in de zetten in combinatie met een levendig lijnenspel, ontstaat een dynamische stijl. De lijnen verwijzen naar de tekening op de vloer van een gymzaal. Een knipoog naar een school die met haar onderwijs altijd in beweging is.


●    Merk ontwerp
@ Vandenberg
Concept & design: Jonathan van Loon
Copywriting: Vandenberg
Fotografie: Kevin Canales    
© Jonathan van Loon